Just nu


7 augusti 2015, av Formsmedjan

Formsmedjan lanserar Boden Business Parks webb

SKAPA blir ett minne blott och fram träder Boden Business Park. Stora satsningar tar fart för att kunna möta framtidens näringsliv och anläggningen putsas till med ny kostym – både in- och utvändigt. Målet är att fylla företagsbyn och bli en arena för företagsutveckling med kreativ, levande och tillgänglig miljö.

Planerna började redan förra sommaren då de nya ägarna, Bodens Utveckling, tillträdde. Från början var tanken att göra SKAPA till en Science Park, men eftersom det finns så många bra innovations- och utvecklingsprojekt runt om i kommunen ville de inte platsbinda det. Istället valde de att kalla konceptet Science City och först ut i det ledet är Boden Business Park som kommer fungera som navet och mötesplatsen för detta. Huvudfokus kommer vara datacenter eftersom det är den nya tidens industri, samt även miljöteknik som är ett utvecklingsområde som Boden ligger i framkant inom.

För att paketera varumärket på rätt sätt och engagera de som är med och driver verksamheten på SKAPA bjöd Bodens Utveckling in ett 10-tal personer för en varumärkesworkshop på Formsmedjan. Efter en heldag var vi rätt klara med vad Boden Business Park var, vad vi ville uppnå och hur vi skulle göra det. Efter den har arbetet fortsatt med att bl.a. ta fram en grafisk profil, webb, informationsmaterial och i samarbete med aochd arkitektkontor hur det ska komma att se ut på Boden Business Park.

Följ Bodens Business Parks spännande resa och läs mer om vad de kan erbjuda på deras nya webb!