Just nu


13 april 2015, av Formsmedjan

Filmpremiär för Vittjärvshus nya reklamfilm

Efter en vårvinter av idéskapande, filmande och producerande bjöd Vittjärvshus i fredags upp till filmpremiär av deras nya reklamfilm; framtagen i samarbete med Blåfilm och Formsmedjan.

Filmpremiären ägde rum på At The Top och var utsmyckad i sann husbyggaranda toppad med feststämning. Filmpremiären lockade över 100 personer, bestående av samarbetspartners och underentreprenörer.

 

- Kvällen inleddes med champagnemingel

Innan ridån gick upp och det var dags för kvällens höjdpunkt; reklamfilmen, åt vi en välsmakande BBQ-buffé levererat av The Bull och både Vittjärvshus och Blåfilms VD höll tal. Reklamfilmen blev så omtyckt att publiken jublade; "En gång till, en gång till" - så vi gjorde en favorit i repris och visade filmen ett varv till. Efteråt fortsatte festen in på småtimmarna.

Missade du filmen eller vill du återuppleva den igen?
Låt oss presentera en norrbottnisk vintersaga om hur Vittjärvshus tar människors husdrömmar till lokalproducerad verklighet. Skapad med kärlek till hantverket och 40 års erfarenhet.



Tankarna bakom filmen

När vi tillsammans med Vittjärvshus beslutade oss för att göra en ny reklamfilm fanns det vissa aspekter vi ville att den skulle innehålla. Dels ville vi lyfta det lokalproducerade; att Vittjärvshus bygger i och för Norrbotten. De bygger hus för vårt växlande klimat, vilket kräver hållbara hus som står sig genom tid och årstid. I år firar Vittjärvshus dessutom 40 år, i det vilar en lång och värdefull erfarenhet som syns i hantverket.

Eftersom att Vittjärvshus mer än gärna bygger på vintern föll det sig ganska naturligt att inspelningen skulle ske under vinterhalvåret. Att Vittjärvshus inte säljer kataloghus och istället låter kunderna få drömma fritt, var även en stor aspekt vi ville lyfta i filmen. Blåfilm hade en vacker idé om en poetisk känsla som skulle genomsyra hela filmen, den nappade vi på. De hade även intressanta idéer om hur de skulle fånga det hela i bilder. För att lyfta både Vittjärvshus aspekt och kundens aspekt valde Blåfilm att i filmen följa processen utifrån både en snickares och en kunds perspektiv.

Vi på Formsmedjan är riktigt nöjda med Blåfilms produktion. Det motsvarade våra tankar på ett alldeles utmärkt sätt; över förväntan. Första gången vi såg filmen fick vi ståpäls. Well done!