Just nu


23 november 2017, av Formsmedjan

Hermelinen valde Formsmedjan

Hermelinen ville vässa formen på alla spelplaner. Då valde de Formsmedjan som strategisk kommunikationspartner.
– De stack ut med sin brutala ärlighet och vi hittade snabbt varandra, säger Per-Erik Mattsson, styrelseordförande och ägare.

Hermelinen är ett begrepp i Luleå sedan lång tid tillbaka. Välkänt för sin höga kompetens inom träning, hälsa och sjukvård. Yelverton Tegner och Anders Henriksson är männen bakom verket som nu, efter både namn och ägarskifte, är tillbaka i ett helägt Luleåperspektiv. Här ska en modern, flexibel, välkomnande hälsogalleria formas. Du som kund ska få allt och lite till för ditt välbefinnande i en sammanhållande kedja, utan en endaste liten svag länk. För att kunna forma kommunikationen externt och internt valde Hermelinen att jobba med Formsmedjan som partnerbyrå. Arbetet landade i utvecklande strategisk rådgivning och i förändringar av kommunikationen mot kund.

– Det viktigaste för mig och för oss var att hitta rätt individer att samarbeta med. Min erfarenhet säger mig att om man inte matchar ihop så blir det ingen bra affär. Formsmedjan visade sig ha individerna. De kunde lämna den omnipotenta ”vi klarar allt själva-jargongen” och prata om att de faktiskt kunde behöva andra på vägen. Då kändes det helt rätt att välja dem som samarbetspartner.

För att ge Hermelinen ytterligare kraft och mod i den konkurrenssituation som råder i branschen var även en utveckling av hemsidan ett måste. Här fick Formsmedjan ta ett rejält helhetsgrepp för att, inte minst, skapa en enkel struktur för användaren.

– Vi vill locka fler och öka antalet medlemmar. En tydligare webb var vårt primära önskemål. Formsmedjan har varit otroligt lyhörda och flexibla och jobbat mycket, mycket nära oss under hela den här resan vilket har känts tryggt och bra. Nu kan alla besökare se vad vi gör och hitta rätt på ett enklare sätt, säger Lisbeth Engelmark, extern vd.

Formsmedjans arbetsgrupp
Palle Andersson, Creative Director
Pierre Johansson, Art Director
Johan Grönberg, Systemarkitekt & Utvecklare
Ludde Wästfelt, Copywriter
Marcus Zerpe, Produktionsledare

Foto: Tomas Bergman