Just nu


15 augusti 2017, av Formsmedjan

Välkommen Christoffer

Hej Christoffer!

Christoffer Gramner är ny marknadsstrategisk projektledare hos Formsmedjan. Men vem är han? Här kommer några frågor – och några svar.

Vad har du för bakgrund?

- Jag är född i Boden, växte upp i Luleå, studerade på LTU och Lakehead University i Kanada – ekonomi och marknadsföring. Jobbmässigt blev det Modern Times Group i Stockholm (mediaföretag som bland annat äger Viasat), Hemnet, också i Stockholm, men när första barnet kom, 2013, valde vi att flytta tillbaka norrut. Då blev det sälj på TV4, innan jag lockades in i basketens värld som marknadsansvarig på dåvarande Northland Basket (i dag Luleå Basket). Det var fantastiskt kul – basketnörd som jag är. Jag hade dock gett ett tidigt löfte i Stockholm att någon gång i framtiden hjälpa till med MTG i Norrbotten. Så blev det också. Tills nu då.

Varför Formsmedjan?

- I grund och botten handlar det om bra personer. Det är ett härligt gäng som gör bra saker för sina kunder. Första gången jag hälsade på så kändes det bra i magen och det är den bästa utgångspunkt som finns för att få bra saker gjorda. Jag hade samma känsla när jag mötte Sandra Olsson och Andreas Lövgren på Hemnet första gången – och det gick ju fantastiskt väl. Jag har förstått att jag ska lita på just den känslan.

Vad kommer du att kunna bidra med och vad ser du som den största utmaningen?

- Jag hoppas att min erfarenhet och bredd när det gäller mediestrategi och analyser, och modet att ifrågasätta ska bidra till en utveckling. Sedan kommer det självklart att ta en viss tid innan jag lärt mig de befintliga arbetssätten och kulturerna. Jag är otroligt peppad att komma igång.

Hur ser du på framtiden?

- Extremt ljus. Jag är obotlig optimist men pessimistisk av naturen. Jag ställer höga krav på mig själv och andra men är övertygad om att det blir bra – om vi väljer att göra det bra. Du kan själv påverka mer än du tror. Pessimisten säger bara att det kan bli lite elände under resans gång (skratt).

Palle Andersson, vd Formsmedjan, kommenterar nyrekryteringen:

- Christoffer besitter kompetenser som både breddar vårt utbud och skapar ytterligare spets i vårt erbjudande till kund. Hans analytiska förmåga, utvecklade kontaktnät över landet och utomlands och hans lysande sinne för att bearbeta de rätta marknadskanalerna i rätt tid kommer vi få anledning att jubla över. Han har gjort imponerande insatser tidigare, inte minst på Hemnet innan deras introduktion på Börsen, och på MTG.

Christoffer börjar hos oss den 1 november.

Kort om Christoffer

Ålder: 34 år.
Familj: Fru, två barn och hund.
Bor: Sunderbyn.
Gillar: Basket.
Ogillar: Personer med tankar indränkta av fördomar.
Nyfiken på: Det mesta som jag inte vet. Psykologi.
Dröm: Att jag på mitt sätt bidrar till ett lite roligare och bättre Norrbotten.